Varför ni ska välja TooEasy för ert kompletta personal- och schemasystem
Du står nu inför ett val - vilket system för all schemaläggning och personalhantering ska jag välja för min verksamhet? Du har troligen hunnit kolla igenom lite alternativ och det kan kännas lite utmanande att veta vad som egentligen passar bäst för just er. Eller så kanske ni redan har ett system idag men är nyfikna på att utforska nya alternativ? I detta inlägg berättar vi varför TooEasy är en god och enkel samarbetspartner för er.
TooEasy lyssnar noga på sina kunder
Vi lyssnar och värdesätter er input till allra högsta nivå. Våra kunder har ett stort inflytande i hur systemet ser ut och fungerar - om det finns något som ni önskar att se, något som ni upplever hade gjort systemet bättre, så tas detta på största allvar. Det är ni som använder systemet och vet allra bäst vad som behövs för att det ska fungera så bra som möjligt för er. Kontakten mellan er verksamhet och oss på TooEasy kommer kännas som ett gott samarbete, precis som två vänner som vill den andra det allra bästa. Att vi är som en familj med våra kunder låter nog smått klyschigt, men det är så vi känner!
”TooEasy gänget är ett företag som är 100% kundfokuserat. De håller verkligen sina kunder främst i allt de gör och involverar oss i hur produkten ska utvecklas för att möta de förändringar som hela tiden sker. Att få bidra i både produktråd och årliga kundträffar som både ger insikt i framtiden men också stor möjlighet att påverka har varit superbra. Vi har också kunnat utveckla de egna behov/lösningar vi har haft specifikt för vår business.”
- Andreas Sundberg, DTC Support Manager Nordics, Fiskars
En stark gemenskap med årliga användarträffar
Att ha bra kundrelationer är en självklarhet för de flesta företag, men vi ville mer. Vi såg en stor potential i att knyta till oss våra kunder och göra dem starkt delaktiga i vidareutvecklingen av TooEasy. Styrkan i att skapa en nära gemenskap med alla kunder visar sig bl.a. på våra årliga användarträffar. Det engagemang vi möts av på dessa träffar, och vid andra kundkontakter, stärker oss i att vi ska fortsätta att värna om den starka gemenskap vi byggt upp. Därför har vi på TooEasy inte några vildvuxna expansionsplaner. Vi ska fortsätta att växa i en lagom snabb takt där ingen kund ska känna sig bortglömd eller osedd.
”Förutom att systemet är lätt att jobba i för alla positioner i företaget så är framförallt möjligheten att kunna påverka utveckling av nya funktioner på användarträffarna unikt”
- Peter Eriksson, Mio
Högsta fokus på användarvänlighet
Det ska kännas enkelt för alla. Systemet är användarvänligt och alla kan snabbt komma igång med det. Ett bra system ska engagera all personal, inte göra dem förvirrade och omotiverade. Genom bättre förutsättningar, transparens och flexibilitet så ökar engagemanget ofta avsevärt. För att något nytt inom verksamheten ska tas emot positivt så gäller det att det nya systemet snabbt visar alla de fördelar man får som anställd. Det ska kännas som ett väldigt starkt lyft.
“Vi bytte till TooEasy för att de är anpassade till vår bransch och därför ger oss det vi önskar och behöver i ett schema- och bemanningsprogram. TooEasy upplevs som enkelt och smidigt, och det gör det lätt att introducera och utbilda nya medarbetare.”
- Adam Andersson, Retail Manager, Cervera
Strävar efter att alltid vara bäst inom teknik, design och funktion
Att vår tjänst heter TooEasy är ingen tillfällighet. Enkelhet har varit vår ledstjärna ända sedan vi startade tjänsten för mer än 15 år sedan. Något som genomsyrar hela vår tjänst är att vi alltid vill ligga i framkant vad gäller teknik, design och funktion så att det blir så enkelt och bra som möjligt för alla användare inom er organisation.
Enkel implementation
Ett välfungerande schema- och personalsystem ska inte vara komplicerat, det ska kännas smidigt och lätt att använda inom er verksamhet. Det ska vara enkelt att både installera och använda. Genom att integrera TooEasy med företagets övriga verksamhetssystem som t.ex. ERP-, HR- och lönesystem så sparar vi resurser och tid. På det sättet är värdefull och aktuell information alltid inom räckvidd – utan risk för fel och förseningar. Vi har bockat av i stort sett alla möjliga integrationer på den svenska marknaden, ni hittar våra integrationer här.
En support som stöttar i alla lägen
Bara för att ett system i helhet ser likadant ut så behöver det inte betyda att systemuppsättningen ser likadan ut för alla företag. Därför blir det avgörande att ha en support som har full koll på hur just ert företag fungerar och kan direkt vid kontakt hjälpa er på bästa möjliga sätt utan att behöva ställa massa jobbiga och onödiga frågor. TooEasys support guidar er genom hela resan, ända från implementation till skarp drift. Nedan följer en video där Malin Rantamäki från Kicks berättar om hennes upplevelse med vår support.
11 snabba fördelar med TooEasy
- Hantera företagets personalschema
- Skapa automatiska årsscheman och låt anställda själva göra sin tidsrapportering
- Aktivitetsplanera er verksamhet
- Planera verksamheten efter budget
- Automatisk kontroll av alla gällande regler och avtal
- Full insikt i varje krona och timme
- Håll verksamheten på rätt kurs med grafisk överblick och följsam visuell statistik
- Kundanpassade rapporter
- Styr verksamheten och få information om era anställdas tidsrapporter och scheman
- Standardsystem – snabb och enkel implementation
- Ett system för alla anställda – kanske enda systemet i hela företaget som används av samtliga anställda. Informationsspridning, nyckeltal etc.