Hem
Bloggen
Maximera Effektiviteten i Din Verksamhet med Ett Integrerat Personal- och Schemasystem
Besök oss gärna på Linkedin och få uppdateringar om framtida inlägg.

Maximera Effektiviteten i Din Verksamhet med Ett Integrerat Personal- och Schemasystem

I den moderna affärsvärlden är förmågan att automatisera och effektivisera manuella processer en ovärderlig tillgång för varje företag. Genom att välja ett avancerat personal- och schemasystem som TooEasy, kan du frigöra värdefull tid och resurser, som istället kan fokuseras på strategisk utveckling och tillväxt.

Dra ner på Onödiga Kostnader

Automatisering av repetitiva uppgifter minskar inte bara den tid som krävs för att genomföra dessa uppgifter men också dramatiskt skär ner på onödiga kostnader. Det är en av de första och mest påtagliga fördelarna med att införa ett nytt personal- och schemasystem.

Sömlös Integration med Företagets Befintliga Affärssystem

Ett effektivt system kännetecknas av dess förmåga att smidigt integreras med befintliga affärssystem. TooEasy kan enkelt kopplas till ditt företags ERP-, HR- och lönesystem för en sömlös övergång och en enhetlig användarupplevelse.

Full Koll på Regler och Avtal

Genom att integrera TooEasy som håller full koll på all schemaplanering, schemaläggning, personalhantering och tidrapportering så står ni på stabila ben. Med data som uppdateras i realtid är företaget alltid med i matchen. Inom personalhantering finns det väldigt mycket att ta hänsyn till, det är villkor och anställningslagar, tillgänglig personal, skift rotation, fackliga bestämmelser, VAB, semester, sjukanmälningar, oväntad frånvaro m.m. Listan är lång och det krävs ett välfungerande system som håller koll på alla dessa samtidigt, så att ni slipper. 

“TooEasy hjälper mig att göra ett ännu bättre jobb som Butikschef. Systemet är otroligt lätt att förstå och nästan självlärande. Jag tjänar in på ren datortid vid schemaläggning, men den största vinsten ligger nog i all tid jag sparar tack vare att systemet hjälper mig göra rätt från början.”

- Salomonsson, Butikschef, Akademiebokhandeln

Flexibilitet och Anställdas Välbefinnande

Öka flexibiliteten och ge dina anställda möjligheten att själva påverka sina arbetsscheman. Anställda vill oftast ha kontroll och flexibilitet. De vill kunna påverka vilka schemapass de ska arbeta, att enkelt kunna byta sina schemapass samt  kunna söka extra schemapass om man vill. Det ska kännas rättvist och rimligt. Med TooEasy ökar du flexibiliteten och valfriheten till dina anställda, förbättrar produktiviteten, minskar onödiga kostnader och sparar värdefull tid.

TooEasy Över Flera Länder

Om ni inte redan har fotfäste i flera länder så är det möjligt att ni kommer ha det i framtiden. Ett personal- och schemasystem som sträcker sig över flera länder samtidigt blir avgörande för att få allt att fungera så enkelt och kostnadseffektivt som möjligt. Att behöva flera olika system för schemaläggning ökar chansen att det blir rörigt. Genom att ha ett system som fungerar för all personalhantering så kan ansvarig personal vara så effektiv som möjligt. Man utnyttjar företagets och anställdas kompetens över landsgränserna. Att ha olika ansvariga i för varje enskilt system, eller att ha en ansvarig som behöver skifta mellan olika system är ineffektivt och kommer att komplicera hela processen.

Support Som Gör Skillnad

Att välja rätt leverantör innebär att hitta någon du kan bygga ett förtroende för. Det börjar med en lyhördhet för dina unika utmaningar och en förståelse för din verksamhets vision. TooEasy skapar inte bara lösningar; vi bygger relationer. Vår förmåga att lyssna och anpassa oss efter dina behov lägger grunden för en framtid där dina mål inte bara är uppnådda, men överträffade.

Supporten Din Verksamhet Förtjänar

Vi har alla varit där – fast i telefonköer, väntandes på svar som aldrig tycks komma. TooEasy strävar efter att vara motsatsen. Vår support är byggd på två pelare: tillgänglighet och kunskap. Oavsett om det gäller en enkel fråga eller en komplex utmaning, är vår support där för att ge dig snabba, effektiva lösningar, anpassade efter just ditt företags unika behov.

5 huvudfaktorer att överväga

För att göra rätt val för er så bör ni se över dessa 5 huvudfaktorer:

Funktionalitet: Systemet bör ha de funktioner som du behöver för att effektivt hantera din personal och schemaläggning. Till exempel från- och närvarohantering, personaladministration, automatiserade schemaläggningsfunktioner, semesterhantering och mycket mer.

Användarvänlighet: Systemet ska vara lätt att använda och lära sig för både chefer och personal. Ett intuitivt gränssnitt och tydliga instruktioner kan göra en stor skillnad.

Skalbarhet: Systemet bör kunna växa och anpassas till era ändrade behov över tid.

En nära support: Kontrollera vilken kvalité av support som leverantören erbjuder. En bra support kan göra implementeringen och underhållsprocessen mycket enklare.

Kostnad: Priset är en viktig faktor, men kom ihåg att kvaliteten på systemet och de fördelar det ger kan vara värt en större initial investering.

Utforska och lär känna vårt fantastiska system

Är vi en match? - Testa på 90 sek
Eller boka en demo direkt