Som kund hos TooEasy

blir ni en del av en stark gemenskap

När du hittat hit på vår hemsida kanske det är så att ni söker en samarbetspartner och en lösning för att förenkla och effektivisera er schemaplanering, personalhantering och tidrapportering. Ni kommer helt säkert att då titta på vad marknaden har att erbjuda och sedan göra en jämförelse mellan olika system, tjänster och leverantörer.

Den jämförelsen gör ni ganska naturligt med utgångspunkt från de krav och behov ni har. Det kan vara att göra besparingar, frigöra tid för chefer och personal, öka försäljningen, få bättre kontroll på lagar och avtal, och att minimera risken för fel i viktiga frågor som rör olika aspekter av den personalhanteringen. Snabb implementation, användarvänlighet, smarta och enkla funktioner har ni nog också med på kravlistan.

Att vår tjänst heter TooEasy är ingen tillfällighet. Enkelhet har varit vår ledstjärna ända sedan vi startade utvecklingen av tjänsten för mer än tio år sedan. Men vi tog då också ett annat viktigt beslut som varit avgörande för den positiva utvecklingen av TooEasy som företag, och TooEasy som tjänst. Vi bestämde oss för att bygga upp ett företag med mycket nära band till våra kunder. Vi ville skapa en gemenskap där vi tillsammans med våra kunder arbetade mot nya mål och där kunderna skulle känna en stark delaktighet.

Att ha bra kundrelationer är en självklarhet för de flesta företag, men vi ville mer. Vi såg en stor potential i att knyta till oss våra kunder och göra dem starkt delaktiga i vidareutvecklingen av TooEasy. Det är kunderna som har den bästa inblicken i sina verksamheter och de behov som finns av ett verktyg som förenklar all schemaplanering, personalhantering och tidrapportering.

Våra kunder är våra vänner. Systembolaget är ett exempel.

På TooEasy brukar vi säga att vi är som en stor familj och att våra kunder är våra vänner. Under årens lopp har en stark samhörighetskänsla växt fram och vi vill att varje kund ska känna en trygghet i att ha oss som en nära samarbetspartner. Vår arbets- och kundfilosofi formades när vi 2008 lade grunden till det som skulle bli TooEasy några år senare. Då var det tillsammans med skokoncernen Nilson Group vi startade ett utvecklings- och samarbetsprojekt.

Kunderna blev snart fler och när vi 2014 vann Systembolagets upphandling av ett nytt schemasystem fick ytterligare ett bevis på att vår kundfilosofi värdesattes. Systembolaget såg ett stort värde i ett mycket nära samarbete och det har fortsatt sedan dess. De är starkt engagerade i utvecklingsfrågor och har blivit en viktig motor som driver på oss och utvecklingen av TooEasy som tjänst.

Styrkan i att skapa en nära gemenskap med alla kunder visar sig bl a på våra årliga användarträffar. Det engagemang vi möts av på dessa träffar, och vid andra kundkontakter, stärker oss i att vi ska fortsätta att värna om den starka gemenskap vi byggt upp. Därför har vi på TooEasy inte några vildvuxna expansionsplaner. Vi ska fortsätta att växa i lagom snabb takt där ingen kund ska känna sig bortglömd eller osedd.

Varför inte göra ett besök hos oss i TooEasy-villan på Danska Vägen 2 i Göteborg? Då kan vi berätta mer om hur vi arbetar, vår kundfilosofi och givetvis också demonstrera TooEasy som tjänst. Ring gärna till vår sälj- och marknadsansvarige Robin Freidlitz på 0734-21 95 51 så ordnar han det!



JOY

Den största besparingen är att jag schemalägger vår personal mer effektivt och efter det verkliga behovet. Det blir mindre ’onödiga’ timmar som arbetas. App:en är ett fantastiskt bra verktyg! Lätt för alla att se sina scheman och speciellt bra om man jobbar i flera butiker.

Andersson, Butikschef

Hööks

Tack vare TooEasy har vi kunnat minimera onödigt bemannade timmar. Vi har skapat en annan medvetenhet om personalekonomi i butikerna och våra butikschefer har fått mer insikt i lagar och regler när scheman läggs.

Pernilla Carlsson, Human Resources

Akademibokhandeln

TooEasy hjälper mig att göra ett ännu bättre jobb som Butikschef. Systemet är otroligt lätt att förstå och nästan självlärande. Jag tjänar in på ren datortid vid schemaläggning, men den största vinsten ligger nog i all tid jag sparar tack vare att systemet hjälper mig göra rätt från början.

Emma Salomonsson, Butikschef

Actic

Det vi gillar med TooEasy är systemets enkelhet för cheferna, möjligheten att på ett visuellt sätt se hur man ligger mot budget och att det utan problem hanterar de 4 länder som vi är etablerade i. Asivo tar ansvar för sin produkt och lyssnar på oss som kund.

Linda Nilsson

Peak Performance Production AB

Vi använder TooEasy i våra butiker i Sverige och Norge och vi planerar även implementation i Finland, Tyskland och Österrike. Den enkelheten, att få viktiga KPI:er och nyckeltal ur systemet, har varit en stor hjälp för oss i styrning av våra butiker. Vår lösning med koppling till lönesystemet har dessutom sparat oss oerhört mycket tid tack vare att vi har rätt data från början.

Joel Eriksson, Human Resources

Optic Smart Eyes

Tack vare Schemasystemet TooEasy har vi minskat vår personalkonstnad med ca 10%. Systemet är användarvänligt och supporten återkopplar snabbt om vi har några frågor. Vi talar alltid varmt om TooEasy för de företag vi arbetar med.

Cecilia Holmblad


Vill du veta mera?

Kontakta oss så berättar vi mer
om TooEasy och vad systemet kan göra för dig.




Boka en genomgång med oss