När du hittat hit på vår hemsida kanske det är så att ni söker en samarbetspartner och en lösning för att förenkla och effektivisera er schemaplanering, personalhantering och tidrapportering. Ni kommer helt säkert att då titta på vad marknaden har att erbjuda och sedan göra en jämförelse mellan olika system, tjänster och leverantörer.
Den jämförelsen gör ni ganska naturligt med utgångspunkt från de krav och behov ni har. Det kan vara att göra besparingar, frigöra tid för chefer och personal, öka försäljningen, få bättre kontroll på lagar och avtal, och att minimera risken för fel i viktiga frågor som rör olika aspekter av den personalhanteringen. Snabb implementation, användarvänlighet, smarta och enkla funktioner har ni nog också med på kravlistan.
Att vår tjänst heter TooEasy är ingen tillfällighet. Enkelhet har varit vår ledstjärna ända sedan vi startade utvecklingen av tjänsten för mer än tio år sedan. Men vi tog då också ett annat viktigt beslut som varit avgörande för den positiva utvecklingen av TooEasy som företag, och TooEasy som tjänst. Vi bestämde oss för att bygga upp ett företag med mycket nära band till våra kunder. Vi ville skapa en gemenskap där vi tillsammans med våra kunder arbetade mot nya mål och där kunderna skulle känna en stark delaktighet.
Att ha bra kundrelationer är en självklarhet för de flesta företag, men vi ville mer. Vi såg en stor potential i att knyta till oss våra kunder och göra dem starkt delaktiga i vidareutvecklingen av TooEasy. Det är kunderna som har den bästa inblicken i sina verksamheter och de behov som finns av ett verktyg som förenklar all schemaplanering, personalhantering och tidrapportering.
Våra kunder är våra vänner. Systembolaget är ett exempel.
På TooEasy brukar vi säga att vi är som en stor familj och att våra kunder är våra vänner. Under årens lopp har en stark samhörighetskänsla växt fram och vi vill att varje kund ska känna en trygghet i att ha oss som en nära samarbetspartner. Vår arbets- och kundfilosofi formades när vi 2008 lade grunden till det som skulle bli TooEasy några år senare. Då var det tillsammans med skokoncernen Nilson Group vi startade ett utvecklings- och samarbetsprojekt.
Kunderna blev snart fler och när vi 2014 vann Systembolagets upphandling av ett nytt schemasystem fick ytterligare ett bevis på att vår kundfilosofi värdesattes. Systembolaget såg ett stort värde i ett mycket nära samarbete och det har fortsatt sedan dess. De är starkt engagerade i utvecklingsfrågor och har blivit en viktig motor som driver på oss och utvecklingen av TooEasy som tjänst.
Styrkan i att skapa en nära gemenskap med alla kunder visar sig bl a på våra årliga användarträffar. Det engagemang vi möts av på dessa träffar, och vid andra kundkontakter, stärker oss i att vi ska fortsätta att värna om den starka gemenskap vi byggt upp. Därför har vi på TooEasy inte några vildvuxna expansionsplaner. Vi ska fortsätta att växa i lagom snabb takt där ingen kund ska känna sig bortglömd eller osedd.
Varför inte göra ett besök hos oss i TooEasy-villan på Danska Vägen 2 i Göteborg? Då kan vi berätta mer om hur vi arbetar, vår kundfilosofi och givetvis också demonstrera TooEasy som tjänst. Ring gärna till vår sälj- och marknadsansvarige Robin Freidlitz på 0734-21 95 51 så ordnar han det!